Hz İsa ile ilgili ayetlere bakarsak:1 Hz isa beşerdir, ilah değildir. Her müslüman buna böyle inanır. Hz isanın beşer olduğuna inanmayan zaten müslüman değildir.
Enbiya 34. Biz, senden önce de hiçbir beşere ebedîlik vermedik. Şimdi sen ölürsen, sanki onlar ebedî mi kalacaklar? Ayeti bir beşer olarak hz isanın öldüğünü açıkça ortaya koymaktadır.
Hz isanın öleceği Allah tarafından zaten kendisine bildirilmiştir.
Alimran 55 Allah buyurmuştu ki: Ey İsa! Seni vefat ettireceğim, seni nezdime yükselteceğim, seni inkâr edenlerden arındıracağım ve sana uyanları kıyamete kadar kâfirlerden üstün kılacağım. Sonra dönüşünüz bana olacak. İşte o zaman ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim.
Alimran 55 Allah buyurmuştu ki: Ey İsa! Seni vefat ettireceğim, seni nezdime yükselteceğim, seni inkâr edenlerden arındıracağım ve sana uyanları kıyamete kadar kâfirlerden üstün kılacağım. Sonra dönüşünüz bana olacak. İşte o zaman ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim.
Hz isanın kıyamet günü ümmeti hakkındaki ifadesi de açıkça hz isanın ölümünü ortaya koymaktadır:
Maide 117 Ben onlara, ancak bana emrettiğini söyledim: Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin, dedim. İçlerinde bulunduğum müddetçe onlar üzerine kontrolcü idim. Beni vefat ettirince artık onlar üzerine gözetleyici yalnız sen oldun. Sen her şeyi hakkıyle görensin.
Maide 117 Ben onlara, ancak bana emrettiğini söyledim: Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin, dedim. İçlerinde bulunduğum müddetçe onlar üzerine kontrolcü idim. Beni vefat ettirince artık onlar üzerine gözetleyici yalnız sen oldun. Sen her şeyi hakkıyle görensin.
Nisa 157 : "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiç bir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler. ayeti ise hz isanın ölmediğini değil yahudiler tarafından çarmıha gerilerek öldürülen kişi olmadığını açıklamaktadır. Oysa hz isayı yahudiler öldürmediler ama Allah yukardaki ayetlerde açıkladığı üzere kendisi öldürmüş ve yahudi şerinden cesedini dahi korumuştur.
Nisa 159 Andolsun, Kitap ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahid olacaktır. ayetinde ise anlatılan onlar aleyhinde şahitlik etme olayı maide 117 de zaten vurgulanmaktadır.Peygamber efendimiz de Kuranı düşünmeyip herşeye körükörüne bağlananları Allaha şikayet edecektir: Peygamber der ki: Ey Rabbim! Kavmim bu Kur'an'ı büsbütün terkettiler
Kitap ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur ayetinde eğer ölmeden önce ifadesinden anlaşılan isanın ölmesinden önce ise ve bu da hz isanın kıyametten önce nuzulu ve ümmetinden herkesin ona iman edeceği anlamı ise, bu yanlış bir anlamadır. madem ki ehli kitaptan herkes ona iman edecek o halde Hz isanın nuzuluna kadar ölenler iman etmiş olmayacakları için ayet böyle anlaşılamaz.Eğer kişinin kendi ölümünden önce hz isaya iman edecek olması anlamında ise bu mümkündür. Zaten Allah kıyamet günü her kafire şöyle diyecektir Ali İmran 106:Bazı yüzlerin ağaracağı, bazı yüzlerin de kararacağı gün... Yüzleri kapkara-kesilecek olanlara: "İmanınızdan sonra inkar ettiniz, öyle mi? Öyleyse inkar etmenize karşılık olarak azabı tadın" (denilir). Yani zaten bu dünyada her insan önce iman etmekte sonra kafir olmaktadır. Evrende Allahın varlığını ve birliğini bilmeyen yoktur. Herkes buna kesin inanacak kadar bilgiye mutlaka ulaşır. Sonra ya kendini ya da başka şeyleri işine gelmediği için Allaha ortak koşar. Halbuki Allahın bir olduğuna delili varken Allahtan başka ilah olduğuna hiç bir delili yoktur. İşte iman ettikten sonra kafir olmak budur. Her insan böyledir.
Zuruf 61. ayete gelince:Şüphesiz o, kıyamet için bir ilimdir. Öyleyse ondan (kıyametten) yana hiç bir kuşkuya kapılmayın ve bana uyun. Dosdoğru yol budur.Bu ayette hz isanın kıyamet için delil olması anlatılıyor. Madem ki Hz isa kıyamet yani yeniden diriliş için delildir. Bu delil oluş özelliği herkes için geçerli olmalıdır. Eğer hz isanın kıyametten önce nuzulu delilse sorulur Hz İsanın nuzuluna şahit olmadan ölenler için nasıl delil olabilir.Burada anlatılan şudur: Hz isanın doğumu kıyamette yeniden doğuş açısından bir delildir. Çünki kuranda şöyle der hz isanın durumu Ademin durumu gibidir. Demek ki hz isa nasıl babasız dünyaya geldi ise bizde kıyamet günü toprak anadan babasız olarak yeniden doğacağız. İşte ayet böyle anlaşılırsa hz İsanın doğumu kıyamet için herkes açısından delil olur.
Allahu a'lemu muradehu bissevab
Selam ve muhabbetler
Merhaba zaman zaman videolarınızı izliyorum, güzel tespitleriniz var ancak İsa Mesih konusunda yanıldığınızı düşünüyorum. Şu linklere bakar mısınız? Selamlarımla. https://www.youtube.com/watch?v=qS5vS1Fs18c
YanıtlaSilhttps://www.youtube.com/watch?v=dXfoUKjUac0